ИГРОМ ДО ШКОЛЕ
Знате ли да је игра најбоља припрема за школу? Не било каква игра, него она у којој је дете запослено, у којој развија своје осећаје и у којој стиче потребне вештине. Ево, неколико идеја подељених на подручја.
МАТЕМАТИКА
- играјмо се разврставања, сабирања и одузимања (сакупите каменчиће, старе карте, чепове, коцке или сл.)
- у свакодневним ситуацијама - нпр. у продавници замолите дете да вам дода три поморанџе, два кивија, четири банане;
- научите да дете разликује основне мере (тежину, дужину, висину), нека вам помаже у кувању и печењу колача (мерењу потребних састојака)
- играјте ''Број дана'' – сваког дана изаберите један број, израдите га од необичног материјала (нпр. од теста или комадића старог часописа), ставите га на свима видљиво место (нпр. фрижидер) и потом цеo дан тражите тај број. Ако је то нпр. бр. 10, режемо сендвиче на десетине, бројимо кола до 10, играмо се са десет коцкица и сл.
- учите математику помоћу тестенина – шупљу, сирову тестенину можете низати на конац или канап по задатим бројевима, нека дете притом гласно броји;
- на празну картонску кутију од јаја упишите број с унутрашње стране сваког удубљења, нека дете самостално пуни удубљења с толико зрна грашка или пасуља, колико износи написани број… родитељ након тога проверава.
ЧИТАЊЕ И ПИСАЊЕ
- резање маказама изврсна је вежба шаке и прстију, омогућује вежбање прстију којима ће касније дете држати оловку;
- израда кућне словарице – на празне папире које касније увежете, заједно с дететом залепите једно од слова азбуке – дететов задатак је да на папире лепи слике из часописа које представљају предмете који почињу на то слово;
- на слово на слово – ко се може сетити дужег низа речи које почињу на одређено слово или које завршавају истим гласом;
- вежбе синтезе: што чујеш кад кажем : у-ли-ца, н-о-с итд…
- игре препознавања – која је реч дужа, која краћа;
- игре римовања – пронађимо речи које се римују;
- испуњавање радних листића, разне вежбе писања оловком;
- препознавање слова у натписима изнад продавница, на паноима, плакатима итд.
Важна напомена: ако је детету нека игра претешка, не инсистирајте, играјте се оног што дете може.