Балет у нашој школи поводом Дечје недеље
Школа балета “Аплауз“ је наступала у свечаној сали наше школе у петак, 10.10.2014. године у 11h. Ученици млађих разреда су уживали у наступу балерина, а један део програма је имао и едукативан карактер. Том приликом су ученици, кроз мало предавање, научили основне ствари о балету – да је реч “балет“ француска реч, пируета (piourette) – окрет, relevé – подизање на прсте, пачка (tutu)– балетска сукња, grand jeté – велики скок, plie – када плесачи полако савијају колена и равних леђа се спуштају у чучањ. Ученици су се и сами попели на бину и, уз помоћ малих и великих балерина, начинили своје прве балетске кораке.
Захваљујемо се школи балета “Аплауз“, великим и малим балеринама, које су издвојиле време и одазвале се нашем позиву. Такође се захваљујемо и свим ученицима и њиховим учитељима који су присуствовали плесном наступу.
Више о балету можете прочитати у наставку текста.
Тим за маркетинг школе
и Марија Андоновић Радојевић
Балет је плесна форма богата стиловима и веома отворена за сарадњу са осталим плесним и музичко-сценским формама. Сматран за најузвишенији облик игре, балет и данас поносно стоји на врху.
Историја балета почиње у италијанској ренесанси, на дворовима XV и XVI века. Затим се брзо проширио на француски двор Катрине де Медичи (Catherine de’ Medici), где се даље развија као ballet de cour (назив за балете извођене током XVI и XVII века, које је изводило племство у комбинацији са музиком, песмом, стиховима, декорацијом и костимима). Данас се балетске представе састоје из низа строго утврђених корака, окрета и скокова, односно поза, повезаних у целине, које су прилагођене појединим музичким фразама. У класичном балету, плес балерина и балетских плесача се разликује. Томе је највише допринео чувени кореограф Marius Petipa, увођењем каваљерског плеса и рококо жене-балерине, под јаким утицајем рококо стила, у времену у ком је живео. Најважнија карактеристика плеса балерина је плес у “шпиц “ патикама чиме се стиче утисак као да оне лебде по позорници. Њихов плес је, најчешће, нежнији и суптилнији од плеса партнера, кога карактеришу виртуозни скокови и окрети. Ипак, балерина је увек у првом плану у односу на партнера (каваљера), што је нарочито изражено у дуетном плесу (pas de deux).