Трећи циклус пројекта Музеј прошлости за будућност
Наша школа једна од партнерских школа овог пројекта, која у њему учествује од првог циклуса (школска 2012/2013. година). У овој школској години настављамо са учешћем у реализацији пројекта. У оквиру трећег циклуса пројекта Музеј прошлости за будућност, од почетка ове школске године, учествовали смо у следећим активностима:
> 18.09.2014. године Едукативни програм за ученике организован у Музеју 21. октобар.
Програм је изведен кроз двочасовну радионицу, а битан аспект програма је то што се он одвија у музејском, изложбеном простору, који представља специфичан контекст за учење. Полазећи од историјских догађаја и препознајући у њима универзална етичка питања, овај програм има за циљ и да подстакне учеснике на промишњање о актуелности тих питања у данашњем друштву и њиховом окружењу, на преиспитивање својих искустава и ставова, препознавање образаца понашања који подстичу дискриминацију, насиље, кршење права. Програм настоји да укаже на важност познавања, а још више разумевања историјских чињеница и препознавања њихове релевантности за садашњост, као и на значајну улогу културно – историјског наслеђа и музеја као институције у томе. У овој активности је учествовала група од 16 ученика седмог разреда наше школе. Ученици су у овој активности учествовали у пратњи наставница Гордане Лекић и Лепосаве Дамјановић, чланова тима за реализацију пројекта.
> 26.09.2014. године TIME TRAVEL догађај, организован као ученичка активност у Спомен парку Шумарице и изведен према претходно сачињеном сценарију. Циљ овог догађаја је сагледавање на који начин нам сећање на прошлост може бити полазна основа за сагледавање и живот у садашњости и грађење бољег друштва у будућности. Кроз низ повезаних активности (осмишљавање порука, излиставање кључних речи које симболизују вредности и настојања да свет и друштво у коме живимо буде боље место за живот, засновано на поштовању и једнакости) групе ученика су осмислиле поруке које су одраз њихових тежњи да допринесу грађењу бољег друштва. Своје поруке, које се првенствено односе на позив на поштовање слободе и равноправности, ученици су изразили у оквиру свог наступа у Time travel догађају. У овој активности је учествовало око сто ученика из Крагујевца, а нашу школу је успешно представила група од 14 ученика седмог разреда.Припрему ученика за ову активност су извршиле наставнице Гордана Лекић и Милена Гавриловић Славковић, а учешће је изведено у пратњи наставнице Лепосаве Дамјановић (чланови тима за реализацију пројекта).
> 02.10.2014. године Музеј 21. октобар су посетили сарадници организатора овог пројекта Ебе Вестергрен (Ebbe Westergren), творац time travel метода и његова колегиница Ема Ангелн (Ema Angeln) из музеја регије Калмар у Шведској. Том приликом је организована сумативно-евалуативна радионица са 12 ученика из 6 партнерских школа, као и презентација за групу наставника и ученика о томе како настаје time travel и како га примењивати у образовању.
Према програму на радионици је учествовало по 2 ученика из сваке партнерске школе, а који су учествовали у едукативном програму у музеју и на Time travel догађају, док су на презентацију позвани сви наставници који су учествовали у пројектним активностима трећег циклуса пројекта. Циљ ове активности је предатављање модела добре праксе у образовању за људска права и толеранцију у којима се историја користи као полазна основа, а музеји и меморијални центри као ресурс и место учења. Све активности су реализоване у Музеју 21. октобар.
Ученици наше школе који су учествовали у изведеним активностима: Анастасија Николић, Анђела Петронијевић, Душица Ђурић, Ива Шекуларац, Јован Ђорђевић, Лука Миленковић, Марица Петровић, Милица Станојевић, Мина Радаковћ, Николина Стевановић (7/2), Анђела Радојевић, Александар Матић (7/3), Никола Миловановић, Тамара Обреновић (7/4), Милица Младеновић (7/5), Анкица Живковић (7/6) и Ђоковић Вељко (8/2) који је за Time travel догађај ангажован као извођач музичког дела програма.
Тим за реализацију пројекта