Обољења, повреде костију и прва помоћ. Деформације. Правилно држање тела. Кретање. Обољења и оштећења мишића. Физичка активност
одељење: 7-6
наставница: Ања Срећковић, проф.биологије
Резултати мерења ђачких торби од првог до четвртог разреда
Ученици 7-6 су учествовали у реализацији угледног часа Обољења, повреде костију и прва помоћ. Деформације. Правилно држање тела. Кретање. Обољења и оштећења мишића. Физичка активност. Задатак ученика био је мерење торби, ученика млађих разреда.
Резултати су показали следеће:
ученици: Богдана Ристићи, Марко Ђокић, Никoла Којић и Милица Марковић
разред први 1 |
|||||||||||||||
ученик |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
торба |
6kg |
7kg |
5,5kg |
6,5kg |
4,5kg |
6,5kg |
4,5kg |
4kg |
3,5kg |
6kg |
6kg |
2kg |
4kg |
2,5kg |
4kg |
разред први 2 |
|||||||||||||||
ученик |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
торба |
4kg |
2kg |
3kg |
3kg |
4kg |
5kg |
2,5kg |
2kg |
3kg |
5kg |
4kg |
3kg |
2kg |
2kg |
2,5kg |
разред први 3 |
|||||||||||||||
ученик |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
торба |
2kg |
4kg |
3kg |
2kg |
6kg |
2,5kg |
2kg |
2kg |
3kg |
4kg |
4kg |
4kg |
2kg |
7kg |
5kg |
- најмања тежина = 2 kg
- највећа тежина торбе = 7 kg
- просечна тежина мерених торби првог разреда = 3,82 kg
- торба једне од учитељица првог разреда = 6 kg
ученици: Илија Митровић, Марко Ђокић, Катарина Копривица и Милица Марковић
разред други 3 |
|||||||||||||||
ученик |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
торба |
7kg |
6kg |
5kg |
9kg |
8,5kg |
5kg |
7kg |
7kg |
8,5kg |
6kg |
6kg |
8kg |
9kg |
7kg |
6kg |
разред други 4 |
|||||||||||||||
ученик |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
торба |
8,5kg |
9kg |
7kg |
8kg |
7kg |
6kg |
9kg |
6kg |
6kg |
6kg |
5kg |
8,5kg |
7kg |
5kg |
7,5kg |
разред други 5 |
|||||||||||||||
ученик |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
торба |
5kg |
5kg |
6kg |
9kg |
8kg |
8,5kg |
7kg |
7kg |
9kg |
6kg |
5kg |
5kg |
9kg |
7kg |
8,5kg |
- најмања тежина = 5 kg
- највећа тежина торбе = 9 kg
- просечна тежина мерених торби другог разреда = 5,67 kg
ученици: Илија Митровић, Матеја Миленковић, Нина Петровић и Милица Кремић
разред трећи 1 |
|||||||||||||||
ученик |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
торба |
4kg |
4kg |
3kg |
4kg |
3kg |
3kg |
4kg |
4kg |
5kg |
3kg |
3kg |
3kg |
|||
разред други 5 |
|||||||||||||||
ученик |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
торба |
5kg |
8kg |
5kg |
4kg |
5kg |
5kg |
6kg |
5kg |
4kg |
8kg |
6,5kg |
5kg |
- најмања тежина = 3 kg
- највећа тежина торбе = 8 kg
- просечна тежина мерених торби другог разреда = 4,5 kg
ученици: Алекса Цветић, Катарина Копривица, Никола Којић и Милица Соколовић
разред четврти 1 |
||||||||||||||||
ученик |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
|
торба |
5kg |
6kg |
5kg |
4kg |
5kg |
6kg |
7kg |
6kg |
4kg |
7kg |
||||||
разред четврти 2 |
||||||||||||||||
ученик |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
|
торба |
5kg |
5kg |
4kg |
6kg |
5kg |
7kg |
4kg |
5kg |
3kg |
5kg |
||||||
разред четврти 3 |
||||||||||||||||
ученик |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
|
торба |
5kg |
5kg |
5kg |
6kg |
3kg |
5kg |
7kg |
6kg |
4kg |
7kg |
||||||
разред четврти 4 |
||||||||||||||||
ученик |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
|
торба |
4kg |
6kg |
7kg |
3kg |
4kg |
5kg |
3kg |
7kg |
6kg |
6kg |
- најмања тежина = 3 kg
- највећа тежина торбе = 7 kg
- просечна тежина мерених торби другог разреда = 5,2 kg
Закључак коју ученици изнели да кичма ђака трпи велику оптерећење и да школа није лака. Али, већ од седмог разреда тежина торбе се смањује на подношљивих 2 kg. Ово је само део истраживања. У мерењу нису обухваћени сви ученици, нити сви разреди, из техничких услова (нису били у школи, распоред часова, ра дпо сменама...). Могли би истраживање да обухвати све ђаке, просечну тежину њихову и под којим оптерећем кичма може да изнесе неки терет у завинсоти од пола и година, и на то додати број година проведених у основној, а касније и у средњој школи и видети каквао је опште стање кичменог стуба.
Снежана Стефановић, наставница физичког васпитања, која је један од сарадника на реализацији часа је приказала пар вежби за корецију скелетног система и кичменог стуба.
Дала је и пар препорука у вези ношења терета:
-
-
-
-
-
- носите ранац, а не торбу
- ако имате торбу, мењајте рамена за ношење (до школе на левом, од школе на десном рамену)
- седите право, колико ког да је то могуће; опомињите себе
- терет који подижете, подижите из кукова, са савијеним коленима, а не из кичме!
-
-
-
-
За правилан раст и развој вашег скелетно-мишићног система неопходна је правилна исхрана (млечни производи због калцијума), превентивна физичка активност, умерено сунчање лети, у периоду смањеног УВ индекса, да надокандите витамин Д, а у зимском периоду користите капсуле рибљег уља!
УВ ИНДЕКС |
KATEГОРИJA |
ИЗЛAГAЊE СУНЦУ |
11 и више |
екстремна |
екстра заштита |
8 до 10 |
врло висока |
екстра заштита |
6 до 7 |
висока |
посебна заштита |
3 дo 5 |
средња |
потребна заштита |
1 дo 2 |
ниска |
слободно |