Угледни час - Биологија

Обољења, повреде костију и прва помоћ. Деформације. Правилно држање тела. Кретање. Обољења и оштећења мишића. Физичка активност 

одељење: 7-6

наставница: Ања Срећковић, проф.биологије

Резултати мерења ђачких торби од првог до четвртог разреда

5-Cartoon-School-Bags-2

Ученици 7-6 су учествовали у реализацији угледног часа Обољења, повреде костију и прва помоћ. Деформације. Правилно држање телаКретање. Обољења и оштећења мишића. Физичка активност. Задатак ученика био је мерење торби, ученика млађих разреда.

Резултати су показали следеће:

ученици: Богдана Ристићи, Марко Ђокић, Никoла Којић и Милица Марковић

разред први 1

ученик

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

торба

6kg

7kg

5,5kg

6,5kg

4,5kg

6,5kg

4,5kg

4kg

3,5kg

6kg

6kg

2kg

4kg

2,5kg

4kg

разред први 2

ученик

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

торба

4kg

2kg

3kg

3kg

4kg

5kg

2,5kg

2kg

3kg

5kg

4kg

3kg

2kg

2kg

2,5kg

разред први 3

ученик

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

торба

2kg

4kg

3kg

2kg

6kg

2,5kg

2kg

2kg

3kg

4kg

4kg

4kg

2kg

7kg

5kg

  • најмања тежина = 2 kg
  • највећа тежина торбе = 7 kg
  • просечна тежина мерених торби првог разреда = 3,82 kg
  • торба једне од учитељица првог разреда = 6 kg

ученици: Илија Митровић, Марко Ђокић, Катарина Копривица и Милица Марковић

разред други 3

ученик

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

торба

7kg

6kg

5kg

9kg

8,5kg

5kg

7kg

7kg

8,5kg

6kg

6kg

8kg

9kg

7kg

6kg

разред други 4

ученик

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

торба

8,5kg

9kg

7kg

8kg

7kg

6kg

9kg

6kg

6kg

6kg

5kg

8,5kg

7kg

5kg

7,5kg

разред други 5

ученик

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

торба

5kg

5kg

6kg

9kg

8kg

8,5kg

7kg

7kg

9kg

6kg

5kg

5kg

9kg

7kg

8,5kg

  • најмања тежина = 5 kg
  • највећа тежина торбе = 9 kg
  • просечна тежина мерених торби другог разреда = 5,67 kg

ученици: Илија Митровић, Матеја Миленковић, Нина Петровић и Милица Кремић

разред трећи 1

ученик

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

торба

4kg

4kg

3kg

4kg

3kg

3kg

4kg

4kg

5kg

3kg

3kg

3kg

     

разред други 5

ученик

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

торба

5kg

8kg

5kg

4kg

5kg

5kg

6kg

5kg

4kg

8kg

6,5kg

5kg

     
  • најмања тежина = 3 kg
  • највећа тежина торбе = 8 kg
  • просечна тежина мерених торби другог разреда = 4,5 kg

ученици: Алекса Цветић, Катарина Копривица, Никола Којић и Милица Соколовић

разред четврти 1

ученик

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

 

торба

5kg

6kg

5kg

4kg

5kg

6kg

7kg

6kg

4kg

7kg

           

разред четврти 2

 

ученик

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

 

торба

5kg

5kg

4kg

6kg

5kg

7kg

4kg

5kg

3kg

5kg

           

разред четврти 3

 

ученик

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

 

торба

5kg

5kg

5kg

6kg

3kg

5kg

7kg

6kg

4kg

7kg

           

разред четврти 4

 

ученик

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

 

торба

4kg

6kg

7kg

3kg

4kg

5kg

3kg

7kg

6kg

6kg

           
  • најмања тежина = 3 kg
  • највећа тежина торбе = 7 kg
  • просечна тежина мерених торби другог разреда = 5,2 kg

Закључак коју ученици изнели да кичма ђака трпи велику оптерећење и да школа није лака. Али, већ од седмог разреда тежина торбе се смањује на подношљивих 2 kg. Ово је само део истраживања. У мерењу нису обухваћени сви ученици, нити сви разреди, из техничких услова (нису били у школи, распоред часова, ра дпо сменама...). Могли би истраживање да обухвати све ђаке, просечну тежину њихову и под којим оптерећем кичма може да изнесе неки терет у завинсоти од пола и година, и на то додати број година проведених у основној, а касније и у средњој школи и видети каквао је опште стање кичменог стуба. 

s.s. resizeСнежана Стефановић, наставница физичког васпитања, која је један од сарадника на реализацији часа је приказала пар вежби за корецију скелетног система и кичменог стуба.

Дала је и пар препорука у вези ношења терета:

            • носите ранац, а не торбу
            • ако имате торбу, мењајте рамена за ношење (до школе на левом, од школе на десном рамену)
            • седите право, колико ког да је то могуће; опомињите себе
            • терет који подижете, подижите из кукова, са савијеним коленима, а не из кичме! 

За правилан раст и развој вашег скелетно-мишићног система неопходна је правилна исхрана (млечни производи због калцијума), превентивна физичка активност, умерено сунчање лети, у периоду смањеног УВ индекса, да надокандите витамин Д, а у зимском периоду користите капсуле рибљег уља! 

УВ ИНДЕКС

KATEГОРИJA

ИЗЛAГAЊE СУНЦУ

11  и више

екстремна

екстра заштита    

8 до 10

врло висока           

екстра заштита    

6 до 7

висока  

посебна заштита

3 дo 5

средња

потребна заштита

1 дo 2

ниска

слободно